Pääkäyttäjätuki

Tämä sivusto on suunnattu sinulle, joka käytät Fronter- tai itslearning-ympäristöä opetuksessa tai muussa toiminnassa – olet sitten pääkäyttäjä, opettaja tai jossain muussa roolissa. Sivustolta löytyy ohjeita ja infoa molemmista ympäristöistä. Sivustolla on myös ajankohtaista tietoa koulutuksista ja tapahtumista.

Lue lisää alta:

Miten saan tukea itslearning-käyttöön?

Jos olet oppilas, opiskelija tai huoltaja, suosittelemme että käännyt opettajasi tai oppilaitoksesi/organisaatiosi it-tuen puoleen. Suurin osa kysymyksistä oppilaiden ja huoltajien kysymyksistä liittyy varsinaiseen opiskeluun ja siihen, miten oppimisalustan käyttöön on ohjeistettu tai miten kurssi on rakennettu. Tämä palaute on tärkeä opettajalle ja hän osaa parhaiten vastata näihin liittyviin kysymyksiin.

Jos olet opettaja, käänny oppilaitoksesi itslearning-pääkäyttäjän puoleen. Kuten yllä,  monet opettajien kysymyksistä koskee usein ainakin osittain laitteistoa tai oppilaitoksen sisäisiä ohjeistuksia. Toisaalta, jos useampi opettaja kokee saman ongelman, tämä on tärkea tieto pääkäyttäjälle. Näin tieto ongelmista ja ratkaisuista pysyy myös oman organisaation sisällä.

Pääkäyttäjänä voit olla pulmatilanteissa yhteydessä tukipalveluumme.

Miksi itslearning-tukipalvelu on suunnattu pääkäyttäjille?

  • Näin voimme tehokkaammin käsitellä samasta aiheesta johtuvat tukipyynnöt
  • Mahdolliset muutokset ympäristöön tehdään ainoastaan virallisen pääkäyttäjän pynnöstä
  • Pääkäyttäjällä on paras tieto ”omista järjestelmistä”, ja hän voi korjata mahdolliset niistä johtuvat ongelmatilanteet nopeammin ja paremmin kuin itslearning (esim. käyttäjäintegraatio tai kertakirjautuminen)

Voinko antaa kehitysehdotuksia tuotteestanne?

Ehdottomasti! Kaikilla käyttäjillä on mahdollisuus osallistua itslearningin kehittämiseen kansainvälisen tuotekehitystiimimme seuraaman idea-portaalimme kautta. Siellä voit tehdä omia kehittämisehdotuksia, tarkastella mitä muut ovat ehdottaneet sekä äänestää ja kommentoida/jatkokehittää tehtyjä ehdotuksia.

Milloin otan yhteyttä tukipalveluun?

Ota yhteyttä tukipalveluumme seuraavissa tapauksissa:

  • Vakavissa ongelmissa, esimerkiksi työskentelyn aikana ilmestyvät virheilmoitukset, kirjautumisongelmat, virheet tiedostoja avattaessa. Ota näissä tapauksissa aina viipymättä yhteyttä meihin.
  • Epäilet, että jokin ei toimi oikein. Esimerkiksi: opettaja ei löydä oppilaan palautettua työtä, pikaviesti ei mene läpi vastaanottajalle.
  • Epämääräisissä ongelmatilanneissa. Esimerkiksi yksittäiset käyttäjät eivät voi kirjautua, eikä ongelmaa löydy omista järjestelmistä.

Huomaathan, että emme voi muokata käyttäjien tietoja, emmekä esimerkiksi vaihtaa salasanoja tukipalvelussamme. Samaten sopimusasioissa ja mahdollisissa koulutustarpeissa kannattaa olla yhteydessä suoraan nimettyyn itslearning-asiakasvastaavaan tai osoitteeseen finland@itslearning.com. Ks. tietoa meistä.

Jos et ole varma, mihin kysymys tai ongelma kuuluu – ota rohkeasti yhteyttä, niin mietimme yhdessä!

Minkälainen on täydellinen tukipyyntö?

Ottamalla mukaan tukipyyntöösi alla kuvatut asiat, tukipyyntöösi vastataan nopeammin ja asian selvittely pääsee heti käyntiin ilman lisäkysymysten esittämistä:

  1. Mitä on tapahtunut: mitä yritit tehdä, mikä oli lopputulos ja mikä oli tavoiteltu lopputulos?
  2. Missä tämä tapahtui: kerro kurssin tai huoneen nimi ja käyttämäsi työkalu.
  3. Kenelle tämä tapahtui: ilmenikö ongelma ainoastaan sinulla vai kaikilla käyttäjillä? Kerro tukipyynnössäsi käyttäjätunnus, jolla ongelma ilmeni.
  4. Milloin ongelma ilmenee: tapahtuuko se joka kerralla, tapahtuuko se edelleen vai ilmestyykö satunnaisesti?
  5. Millä selaimella surffaat ja mitä laitetta käytät? Voit tarkistaa selamesi version esimerkiksi https://www.whatismybrowser.com/

Miten otan yhteyttä pulmatilanteissa?

Pääkäyttäjänä voit kirjautua tukiportaaliimme osoitteessa support.itslearning.fi/helpdesk. Portaalissa näet myös kaikki aikaisemmat tukipyyntösi, sekä roolistasi riippuen mahdollisesti myös muiden organisaatiosi pääkäyttäjien lähettämät tukipyynnöt.

Asiakaslupauksemme on vastata tukipyyntöihin vuorokauden sisällä (arkipäivisin klo 8-16 välillä).

Lue myös

Näytä tuotekohtaiset artikkelit

Viimeisimmät viserrykset

Kouvolassa on iltapäivän tunnelmat parhaimmillaan itslearningin asiantuntijan Marja Silennin ja Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymän Sami Suvanteen esityksiä kuunnellessa. pic.twitter.com/jF6r…

reply · retweet · favorite

Artikkeliarkisto