Lukuvuoden vaihto

Nämä tiedot voivat olla tärkeitä sekä itslearning pääkäyttäjille että koulun hallintojärjestelmien ylläpitäjille kun kouluvuosi vaihtuu. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä tukeen.

Integraatio

Tiedon siirto tapahtuu yleensä kerran päivässä.leensä itslearning lukee sisään vain muutokset verrattuna edelliseen tiedostoon. Jos teillä on kysyttävää, ota mielellään yhteyttä tukeen.

Importtitiedoston sisältö
On tärkeää tietää, mitkä hallinnollisen järjestelmän muutokset aiheuttavat käyttäjien, kurssiryhmien ja jäsenyyden lähettämisen tai sen lopettamisen, eikä vähiten vuoden lopussa. Kysymyksiä varten ota yhteyttä hallinnollisen järjestelmän toimittajaan. itslearning tuo tiedostoon lähetetyt tiedot hallinnollisesta järjestelmästä, meillä ei ole mahdollisuutta arvioida, ovatko ne oikeat vai ei.

Käyttäjät

Profiili (esim. oppilas), synkronointiavain ja muut tuodut kentät. Käyttäjät, joita ei enää lähetetä, päätyy Roskakoriin.

Ryhmät

Käyttäjien ryhmiä kutsutaan itslearningissä hierarkioiksi ja ne on järjestetty hierarkkisesti. Ryhmissä on uniikki synkronointiavain, joka voidaan luoda eri tavoin eri integraatioissa. Kurssit luovat ryhmätyyppisen opetusryhmän useimmissa integraatioissa. Jos opetusryhmiä ei enää lähetetä, osallistujille annetaan tavallinen jäsenyys kurssille edellisen hierarkian jäsenyyden sijasta. Jos olet aktivoinut kurssiarkiston (Ominaisuus ja suojaus) itslearningissä, myös kurssit arkistoidaan.

Jäsenyys

Käyttäjät saavat integraation kautta jäsenyyden eri hierarkoihin/ryhmiin. esim. opetusryhmiin.

Useimmat hallinnolliset järjestelmät voivat myös viedä mentoreita ja huoltajia itslearningiin. Mentoriryhmät luodaan mentorin roolin perusteella tuontitiedostossa, ja Huoltajat saavat profiilin Vanhempi, hierarkiassa rooli vieras, ja saavat importissa yhteyden lapseen(lapsiin).

Statusviestit

Statusiestit lähetetään jokaisen tuonnin jälkeen.Jos tilailmoitusta ei ole vastaanotettu, ota yhteyttä tukeen.Lisätietoja siitä, miten näitä sähköposteja tulkitaan osoitteessa http://users.itslearning.fi/index.php/fi/2018/08/14/mita-import-lokit-kertovat/

Tarkista, että sähköpostiviestit lähetetään oikeille ihmisille, myös poissaolon ja loma-aikojen osalta, ilmoittakaa, jos tarvitsette lisätä tai poistaa sähköpostiosoitteen.

Joillakin hallinnollisilla järjestelmillä ei kaikkia käyttäjiä lähetetä enää lukukauden päättyessä, eikä ryhmien / kurssien hierarkioita enää lähetetä. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjät päätyy roskakoriin ja kurssit arkistoidaan (jos olet aktivoinut kurssin arkistoinnin). Jos et ole varma siitä, mitä hallinnolliseen järjestelmäänne sovelletaan, ota yhteyttä toimittajaan.
Jos et halua tämän tapahtuvan, on mahdollista lykätä tätä pyytämällä meitä aktivoimaan Delayed Delete -toimintoa. Sitten päätät päivämäärästä, jolloin nämä poistot tapahtuvat, esimerkiksi myöhemmin kesällä.

Jos koette tarpeellisena, voitte pyytää meitä sammuttamaan integraation tietyksi ajaksi kesällä. Silloin mitään muutoksia ei siirry itslearningiin

Tarkista, että tilaviestin prosenttiarvot ovat yhdenmukaisia ​​hallinnollisessa järjestelmässä tehtyjen muutosten kanssa ). Ota yhteys tukeen, jos näyttää oikealta ja haluatte uuden tuonnin suodattimen ollessa pois käytöstä

Tarkistakaa lukuvuoden alussa huolellisesti hierarkiat, kurssit ja käyttäjät ja ottakaa yhteyttä, jos jokin ei näytä vastaavan hallintojärjestelmää.

Vianetsintä, jos Käyttäjät, kurssi tai jäsenyydestä puuttuu itslearningistä

Onko kaikki oikein rekisteröity hallinnolliseen järjestelmään?

Oletko saanut statusviestin sähköpostiin, jonka tila on Valmis?

Liittyykö tämä yksittäiseen käyttäjään tai kurssiin?

Onko se tarkalleen oikea nimi tutkittavalle kurssille tai käyttäjälle?

Eikö käyttäjä tai kurssi löydy aktiivisena itslearningissä?

Onko kurssi arkistoitu vai onko käyttäjä tai kurssi Roskakorissa?

Jos hallintojärjestelmä ja itslearning eivät täsmää, ota yhteyttä tukeen. Lisää tukipyyntöön esimerkkejä ja tuloksia vianmäärityksestä.

Kurssien ja käyttäjien hallinta itslearningissä

Kaikilla kursin osallistujilla on edelleen pääsy Arkistoituhin kursseihin (kurssin arkistointi suositellaan) sillä heillä on edelleen jäsenyys kursseilla. Arkistoinnin aikana jäsenyys muuttuu hierarkiasta jäseneksi yksittäisenä käyttäjänä, eikä synkronointi enää vaikuta siihen.

Kurssit – Kaikki kurssit – Visa-> Arkistoitu. Virheellisesti arkistoidut ja uudelleen tiedostoon lähetettyjä kursseja ei voi ottaa arkistosta, vaan ne on aktivoitava manuaalisesti.

Arkistoidut kurssit itslearningissä

Roskakorissa olevat kurssit voidaan palauttaa tai poistaa lopullisesti. Lopullinen poisto poistaa koko sisällön tietokannasta pysyvästi.

Roskakorissa olevat käyttäjät on mahdollista palauttaa tai poistaa pysyvästi.

Kun kaikki tiedot ovat oikein hallinnollisessa järjestelmässä, integraatio poimii käyttäjät takaisin itslearningiin, mutta käyttäjä voidaan myös palauttaa manuaalisesti ratkaisuna tiettyihin ongelmiin tai tarpeisiin. Jos käyttäjä poistetaan pysyvästi roskakorista, kaikki käyttäjän tiedot poistetaan pysyvästi tietokannasta.

Siivousta

On tiettyjä rutiineja, joissa käyttäjät ja kurssit poistetaan pysyvästi tietyn ajan kuluttua, esim. 1 tai 2 vuotta sen jälkeen, kun käyttäjä on kokonaan lähtenyt koulusta. Voit luoda rutiinit tarpeidesi mukaan ja sen miten käsittelette GDPR:ää ja muita lakeja teidän organisaatiossa.

Synkronoituja tilejä ei pitäisi muuttaa itslearningissa profiilin, hierarkian tai hierarkian kannalta. Jos muutoksia tehdään, tili ei enää vastaa hallintojärjestelmää. Niin sanottu Allways resynk on tehtävä harvoin ja harkiten. Silloin koko tuontitiedosto tuodaan ja manuaaliset muutokset kirjoitetaan yli. Jos integrointi ei tue paikallisten järjestelmänvalvojan tilien tuontia, ne on luotava manuaalisesti (järjestelmänvalvojan tili on aina luotava manuaalisesti). Ei ole tukea tileille, jotka ovat sekä kurssinopettajia että ylläpitäjiä. Integroitu opettajan tili tulisi käyttää kursseille ja manuaalisesti luotu hallintotili hallintoa varten.

Käyttäjille, jotka tarvitsevat uuden synkronointiavaimen (esim kun tilapäinen sosiaaliturvatunnus on vaihdettu pysyvään). Vaihda synkronointiavain itslearningissä ja samana päivänä sen jälkeen muuta tiedot hallinnollisessa järjestelmässä. Jos tätä ei ole tehty ja uusi tili on jo luotu, mutta sitä ei ole käytetty, poista uuden tilin synkronointiavain ja poista tili ja palauta vanha tili roskakorista ja anna uusi avain tälle tilille. Tämän jälkeen voit pyytää uudelleen synkronoinnin tuesta. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä tukeen.

Muutokset integraatioihin

Kysymyksiä integraatioiden muutosten mahdollisuuksista saat ottamalla yhteyttä hallinnollisen järjestelmän tarjoajaan, itslearningiin tukeen, selvittääksesi, mikä on mahdollista. Tämä on työ, joka on suoritettava ja testattava ja joka laskutetaan.

Service Support

Ei kommentteja

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Näytä tuotekohtaiset artikkelit

Viimeisimmät viserrykset

Artikkeliarkisto